W ramach letniej akcji „Bliżej pacjenta” mieszkańcy oraz turyści odwiedzający w sierpniu br. stoisko Biura Rzecznika Praw Pacjenta mieli okazję osobiście porozmawiać z ekspertami Biura o nurtujących ich zagadnieniach dotyczących problematyki praw pacjenta.
Osoby odwiedzające stoisko Biura poruszały wiele kwestii związanych z ich indywidualną sytuacją w ochronie zdrowia. Eksperci informowali m.in. gdzie szukać pomocy lekarskiej podczas urlopu, jak uzyskać świadczenie zdrowotne w przypadku nieobecności rodziców chorego dziecka, czy też co zrobić w sytuacji, gdy to lekarz przebywa na urlopie.
Najmłodsi uczestnicy wydarzenia chętnie brali udział w przygotowanych atrakcjach, dzięki którym podczas zabawy, mieli okazję zaznajomić się z prawami jakie im przysługują np. podczas pobytu w szpitalu.
Każda zainteresowana osoba otrzymała zestaw informacji dotyczący praw pacjenta, w tym cieszący się dużym zainteresowaniem Wakacyjny Poradnik Pacjenta – broszurę informacyjną zawierającą przydatne porady oraz informacje dotyczące profilaktyki, ubezpieczenia zdrowotnego oraz możliwości korzystania z pomocy medycznej poza miejscem zamieszkania.
W sierpniu br. pracownicy Biura Rzecznika Praw Pacjenta odwiedzili takie miasta jak: Iwonicz-Zdrój, Rzeszów, Darłowo, Łeba, Mikołajki oraz Mrągowo.