Biuro Rzecznika Praw Pacjenta opracowało ulotkę pt. „Niezbędnik dla wnioskodawców” dla osób ubiegających się o odszkodowanie i zadośćuczynienie przed komisjami wojewódzkimi. Ulotka w przystępny sposób przedstawia praktyczne, a zarazem najważniejsze informacje m.in. o komisjach, kosztach postępowania, terminach, a także elementach, które powinien zawierać prawidłowo złożony wniosek.
W styczniu br. minęły 2 lata od wejścia w życie przepisów umożliwiających dochodzenie odszkodowania i zadośćuczynienia w przypadku zdarzeń medycznych (znowelizowana ustawa o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta). Do Biura Rzecznika Praw Pacjenta wciąż wpływa wiele pytań dotyczących tej drogi dochodzenia roszczeń. Z analizy informacji na temat wniosków składanych do wojewódzkich komisji, które Rzecznik Praw Pacjenta regularnie otrzymuje od wojewodów, wynika że około 20% stanowią wnioski niekompletne, nienależycie opłacone lub niespełniające innych wymogów formalnych. Dlatego też zachęcamy pacjentów, ich rodziny, do zapoznania się z informacjami „Niezbędnika dla wnioskodawców”, który pomoże rozwiać wątpliwości.
Elektroniczna wersja ulotki jest już dostępna na stronie internetowej Biura w zakładce "Edukacja - poznaj swoje prawa". Wersję drukowana pacjenci mogą znaleźć w siedzibie Biura Rzecznika Praw Pacjenta w Warszawie przy ul. Młynarskiej 46.
W najbliższym czasie „Niezbędnik dla wnioskodawców” w wersji drukowanej zostanie również rozpowszechniony we współpracy z innymi instytucjami.
W przypadku pytań prosimy o kontakt z Zespołem Prasy i Promocji Biura Rzecznika Praw Pacjenta, tel. 22 53 28 217.