W Ministerstwie Zdrowia oraz Narodowym Funduszu Zdrowia ( w centrali i oddziałach) zostały uruchomione specjalne numery infolinii, pod które mogą dzwonić pacjenci mający problem z otrzymaniem prawidłowo wystawionej recepty w związku z prowadzonym obecnie protestem przez środowisko lekarskie.
Pacjenci tak jak dotychczas mogą oczywiście zgłaszać sprawy na ogólnopolską bezpłatną infolinię Rzecznika Praw Pacjenta -
800-190-590 czynna pn. - pt. w godz. 9.00 - 21.00.
Dodatkowe infolinie:
Całodobowa infolinia Ministerstwa Zdrowia - 22 831 17 94,
Infolinia NFZ - 800 392 976; 22 572 60 42, czynna w godz. 8.00 - 16.00
Ministerstwo Zdrowia udostępniło pacjentom specjalny adres e-mail: recepta@mz.gov.pl. Wszystkie zgłoszenia kierowane na ten adres będą niezwłocznie przekazywane do Biura Rzecznika Praw Pacjenta.