Rzecznik Praw Pacjenta zachęca do korzystania ze strony internetowej WWW.OBYWATEL.GOV.PL oraz infolinii 222 500 115. Zarówno strona, jak i infolinia służą obywatelom w uzyskaniu prostej i zrozumiałej informacji, jak załatwić najpopularniejsze sprawy w urzędach.
Na stronie www.obywatel.gov.pl znajdują się opisy realizacji najpopularniejszych usług, jakie administracja publiczna świadczy dla obywateli np.: jak wyrobić dowód osobisty, paszport, prawo jazdy czy Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ). Jakie dokumenty trzeba wypełnić, gdzie się zgłosić oraz jakie koszty są z tym związane. Struktura strony systematyzuje usługi administracji publicznej według typowych zdarzeń życiowych.
Informacje znajdujące się na stronie zostały napisane w prosty i przystępny sposób we współpracy Kancelarii Prezesa Rady Ministrów z merytorycznymi pracownikami ministerstw i innych jednostek administracji rządowej.
Dla osób, które nie korzystają z Internetu, został stworzony system informacji telefonicznej.
Dzwoniąc pod 222 500 115 również można dowiedzieć się, gdzie i w jaki sposób załatwić swoją sprawę. Centrala infolinii obsługiwana jest przez pracowników KPRM. Ponadto w poszczególnych ministerstwach i urzędach wojewódzkich dostępne są dodatkowe 33 numery informacyjne.
Broszura – Sprawdź jak załatwić sprawę w urzędzie lub przez Internet – PDF 91,7 KB