Aktualności

20-11-2014r.

Plakat informacyjny o prawach pacjenta

Rzecznik Praw Pacjenta stworzył plakat informacyjny, na którym w sposób przejrzysty oraz zrozumiały zostały zamieszczone wszystkie prawa jakie przysługują pacjentom. Na publikacji widnieje również kontakt do Biura Rzecznika Praw Pacjenta m. in. numer bezpłatnej ogólnopolskiej infolinii na który pacjenci mogą zadzwonić w każdej sytuacji, gdy uważają, że któreś z ich praw zostało naruszone.

 

Plakat został udostępniony wszystkim placówkom medycznym na terenie Polski posiadającym kontrakt z Narodowym Funduszem Zdrowia. Rzecznik prosi o wydrukowanie oraz zamieszczenie załączonego plakatu w widocznym miejscu na terenie tych placówek, a także o zamieszczenie wersji elektronicznej publikacji na ich stronach internetowych.

 

Zgodnie z art. 11 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, każdy pacjent ma prawo do informacji o prawach jakie mu przysługują zarówno podczas hospitalizacji, jak i w każdej sytuacji, gdy udzielane są mu świadczenia zdrowotne. Świadczeniodawcy natomiast zobowiązani są taką informację umieścić w widocznym miejscu na terenie placówki medycznej. Natomiast odbiorcą plakatu jest praktycznie każda osoba znajdująca się na terenie placówki medycznej – pacjent, jego opiekun, osoby odwiedzające czy
też personel medyczny.

 

Wersja elektroniczna plakatu - PDF 504 KB

Lista aktualności