Aktualności

06-07-2015r.

„Wakacyjny Poradnik Pacjenta” na stacjach paliw PKN ORLEN

Rzecznik Praw Pacjenta informuje, że od lipca br. przez okres wakacyjny na wybranych stacjach paliw PKN ORLEN dostępna jest publikacja pt. „Wakacyjny Poradnik Pacjenta”.

 

Jest to zwięzła, kilkustronicowa broszura, która w formie przystępnych informacji oraz porad, wyjaśnia najważniejsze kwestie związane z prawami pacjenta, profilaktyką, ubezpieczeniem zdrowotnym oraz zachowaniami pożądanymi w sytuacjach nagłych, zagrażających życiu lub zdrowiu. Partnerem wydania „Wakacyjnego Poradnika Pacjenta” jest spółka PKN ORLEN.


Wakacje są okresem, gdy rodzice często powierzają opiekę nad dzieckiem swoim krewnym, gdy częściej niż w innych porach roku dochodzi do nagłych wypadków, zranień lub złamań. Dlatego też, chcąc wyposażyć pacjenta w podstawowe i niezbędne informacje, radzimy m.in. w jaki sposób rodzice powinni upoważnić bliskich, pod opieką których przebywa ich dziecko, do wyrażania zgody na jego leczenie, co zrobić, kiedy nasz lekarz rodzinny przebywa na urlopie, a konieczna jest wizyta lekarska, a także w jakich sytuacjach należy korzystać z nocnej i świątecznej pomocy lekarskiej, a w jakich pacjenci powinni zgłosić się do szpitalnego oddziału ratunkowego.


Rzecznik przypomina również, że prawa pacjenta dotyczą każdego z nas, niezależnie od wieku. Każdy obywatel może stać się pacjentem, dlatego bardzo istotne jest, aby wiedział jak może poradzić sobie w systemie ochrony zdrowia. Dlatego też Rzecznik Praw Pacjenta zachęca do zapoznania się z wydaną publikacją.

 

Broszura Wakacyjny Poradnik Pacjenta - PDF 17,9 MB

Lista aktualności