W kwietniu br. w województwie dolnośląskim oraz opolskim pracownicy Biura Rzecznika Praw Pacjenta przeprowadzili kolejne szkolenia dotyczące praw pacjenta.
We Wrocławiu oraz Kluczborku, podczas spotkań poruszane były m.in. zagadnienia dotyczące praktycznych aspektów pracy Rzecznika Praw Pacjenta, prowadzenia postępowań w sprawach praktyk naruszających zbiorowe prawa pacjentów oraz roli pełnomocnika ds. praw pacjenta w placówce medycznej.
Uczestnicy aktywnie brali udział w dyskusji na temat przedstawianych problemów. Do najczęściej poruszanych kwestii należały sposoby komunikacji personelu medycznego z pacjentem, udostępnianie informacji o stanie zdrowia pacjenta oraz jego dokumentacji medycznej.
Cykl szkoleń współorganizowanych przez Biuro Rzecznika Praw Pacjenta, Związek Powiatów Polskich oraz Starostwa Powiatowe dedykowane są dyrektorom szpitali, pełnomocnikom ds. praw pacjenta oraz pracownikom placówek medycznych.
Informacje o szkoleniach w kolejnych województwach będą sukcesywnie pojawiały się na stronie internetowej Biura Rzecznika Praw Pacjenta – zapraszamy do śledzenia zakładki Aktualności.
Najbliższe szkolenia odbędą się: