Polityka Prywatności i Cookies

Rzecznik Praw Pacjenta  szanuje prywatność użytkowników serwisu www.rpp.gov.pl. Zależy nam, aby każdy, kto odwiedza tę witrynę, dokładnie wiedział, jak może chronić swoją prywatność. Dlatego zachęcamy do zapoznania się z poniższymi informacjami.

 

  1. Korzystając z serwisu www.rpp.gov.pl akceptujesz zasady Polityki Prywatności.
  2. Wszelkie dane gromadzimy na dwa sposoby:
  • Informacje podawane dobrowolnie przez użytkownika - o podanie danych osobowych prosimy użytkowników korzystających z formularzy rejestracyjnych w zakładce „kontakt”, „Formularz logowania dla szkół podstawowych” oraz „Współpraca z Organizacjami Pozarządowymi”.
  • Informacje uzyskiwane podczas korzystania z serwisu np. informacje w dziennikach serwerów - nasze serwery automatycznie zapisują takie dane jak żądanie strony wysyłane przez użytkownika, datę i godzinę żądania, dane urządzenia (np. model sprzętu - komputer, tablet, telefon), typ przeglądarki, język przeglądarki, typ systemu operacyjnego, adres IP oraz tzw. pliki cookies.
    • Adres IP - każdy komputer podłączony do Internetu ma przypisany niepowtarzalny numer, czyli adres IP. Na jego podstawie można np. zidentyfikować kraj, z którego dany użytkownik łączy się z siecią.
    • Pliki cookies (tzw. ciasteczka) - niewielkie pliki tekstowe wysyłane przez serwis internetowy, który odwiedza użytkownik, do jego urządzenia internauty (komputer, smartfon itp.). Pliki te nie zawierają żadnych danych osobowych.

 

  1. Serwis www.rpp.gov.pl używa plików cookies aby:
  • ułatwić użytkownikom korzystanie z witryny - pliki cookies rozpoznają urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlają stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb. Zbierane są tu informacje np. na temat zakładek jakie są odwiedzane przez użytkownika, rozmiar czcionki czy język strony.

  • tworzyć anonimowe statystyki serwisu - dzięki temu możemy lepiej poznać oczekiwania naszych użytkowników i rozwijać serwis tak, by był on jeszcze bardziej przyjazny.

 

W serwisie zbierane są m.in. takie cookies jak:

  • cookies na oznaczenie, że wypełniona została ankieta/sonda,

  • cookies generowane podczas przełączania się do innej wersji serwisu tj. wersji mobilnej oraz wersji dla słabo widzących,

  • cookies sesyjne (wygasają po zamknięciu sesji) – używane podczas logowania użytkownika do wybranych zakładek strony,

  • cookies utworzone w momencie zmiany szerokości strony,

  • cookies na oznaczenie, że zaakceptowano politykę prywatności.

 

Najczęściej przeglądarki internetowe domyślnie dopuszczają przechowywanie plików cookies na komputerze czy smartfonie użytkownika. Niemniej internauci mogą samodzielnie zarządzać ciasteczkami, w tym zablokować te pliki. Wystarczy wybrać w przeglądarce opcję odrzucania ciasteczek, ale wtedy niektóre funkcje serwisu mogą nie działać poprawnie.

 

Użytkownicy mogą także skasować pliki cookies z twardego dysku komputera, zablokować wszystkie przysyłane pliki typu cookies lub ustawić ostrzeżenie przed zapisaniem takiego pliku na dysku. Zwiększa to poziom bezpieczeństwa i ochrony danych, ale może także uniemożliwiać niektóre funkcje, np. zalogowanie się na konto pocztowe. Brak zmiany tych ustawień oznacza akceptację dla stosowania plików typu cookies.

 

  • Jak zmienić ustawienia cookies w najbardziej popularnych wyszukiwarkach?
    • Google Chrome

      Menu > Ustawienia > Pokaż ustawienia zaawansowane > Prywatność > Ustawienia treści > Pliki cookie  – należy wybrać odpowiednią opcję.

    • Internet Explorer

      Menu > Narzędzia > Opcje internetowe > Prywatność – należy wybrać odpowiednią opcję.

    • Mozilla Firefox

      Menu > Opcje > Prywatność > Historia – należy wybrać odpowiednią opcję.

    • Opera

      Menu > Preferencje > Zaawansowane > Ciasteczka – należy wybrać odpowiednią opcję.

    • Safari

      Menu > Preferencje > Prywatność > Pliki cookie – należy wybrać odpowiednią opcję.

 

W serwisie www.rpp.gov.pl zamieszczane są adresy stron zewnętrznych. Strony te, mogą także używać plików cookies np. umożliwiających logowanie do serwisu, zawierających reklamy odpowiadające upodobaniom użytkownika, czy też zliczających liczbę kliknięć. Takie dane zbiera m.in. serwis www.youtube.com (ze szczegółami polityki prywatności tego serwisu możecie Państwo zapoznać się pod adresem:  https://policies.google.com/privacy?hl=pl&gl=pl), serwis www.facebook.com (ze szczegółami dotyczącymi polityki prywatności tego serwisu możecie Państwo zapoznać się pod adresem: https://www.facebook.com/privacy/explanation, dotyczącymi plików cookies: https://www.facebook.com/policies/cookies/), serwis www.twitter.com (ze szczegółami dotyczącymi polityki prywatności tego serwisu możecie Państwo zapoznać się pod adresem: https://twitter.com/en/privacy, dotyczącymi plików cookies: https://help.twitter.com/en/rules-and-policies/twitter-cookies).

 

  1. Administratorem danych zbieranych przez serwis www.rpp.gov.pl jest Rzecznik Praw Pacjenta.
  2. Zbierane dane służą do zapewnienia określonych usług naszym użytkownikom oraz do celów administracyjnych i statystycznych, a także do ochrony serwisu www.rpp.gov.pl i naszych użytkowników.
  3. Analizujemy gromadzone dane korzystając z rozwiązań zewnętrznych dostawców. Aktualnie używamy Google Analytics. To narzędzie działa w oparciu o pliki cookie, jednak nie udostępnia danych umożliwiających identyfikację osób. Ze szczegółami polityki prywatności tego serwisu możecie Państwo zapoznać się pod adresem: https://support.google.com/analytics/answer/6004245.
  4. Dane osobowe uzyskiwane poprzez formularz rejestracyjny w zakładce "kontakt" zbierane są w celu udzielenia przez Rzecznika Praw Pacjenta odpowiedzi na zadane przez użytkownika pytania oraz podjęcie ewentualnych działań wyjaśniających.
  5. Dane osobowe uzyskiwane poprzez formularz rejestracyjny w zakładce „Formularz logowania dla szkół podstawowych” zbierane są w celu udziału tych szkół w akcjach promocyjnych Rzecznika Praw Pacjenta.
  6. Dane osobowe uzyskiwane poprzez formularz rejestracyjny w zakładce „Współpraca z Organizacjami Pozarządowymi” zbierane są w celu nawiązania współpracy z przedstawicielami Organizacji Pozarządowych oraz jej późniejszej realizacji.
  7. Rzecznik Praw Pacjenta dokłada wszelkich starań, aby chronić serwis www.rpp.gov.pl przed nieuprawnionym dostępem osób trzecich oraz kontroluje metody gromadzenia, przechowywania i przetwarzania zbieranych danych. Dostęp do tych danych otrzymują jedynie pracownicy i podmioty zewnętrzne, które muszą mieć do nich dostęp, aby przetwarzać je wyłącznie w celach opisanych powyżej.
  8. Realizując podstawową ideę Internetu w serwisie www.rpp.gov.pl  umieszczane są linki zewnętrzne do innych stron www. Rzecznik Praw Pacjenta odpowiada jednak za politykę prywatności na tych witrynach. Po przejściu do innego serwisu zachęcamy do zapoznania się z obowiązującymi tam zasadami.
  9. Jeśli zmienią się zasady Polityki Prywatności obowiązującej w serwisie www.rpp.gov.pl, na tej podstronie niezwłocznie zamieścimy zaktualizowane informacje.