Biuro Rzecznika Praw Pacjenta otwarte na problemy osób głuchych i głuchoniemych

Rzecznik Praw Pacjenta przypomina o ułatwieniach dla osób głuchych i głuchoniemych dostępnych na stronie internetowej Rzecznika (www.bpp.gov.pl).

 

Osoby głuche i głuchonieme mogą kontaktować się z Biurem Rzecznika Praw Pacjenta za pośrednictwem tłumacza języka migowego online.

 

W zakładce „Kontakt dla osób z trudnościami w komunikowaniu się” został zamieszczony banner, po kliknięciu którego użytkownik połączy się z tłumaczem języka migowego. Tłumacz po wysłuchaniu problemu osoby dzwoniącej skontaktuje się z pracownikiem Biura w celu uzyskania odpowiedzi oraz przekazania tych informacji osobie potrzebującej pomocy. Tłumacz online pozostaje do dyspozycji interesantów od poniedziałku do piątku między godziną 9:00 a 20:00.

 

Kolejnym udogodnieniem są prawa pacjenta przetłumaczone na język migowy. Osoby głuche i głuchonieme, mogą w pewnej chwili stać się pacjentami, dlatego też również one powinny znać swoje prawa jako pacjenta. Filmy z tłumaczeniem dostępne są w zakładce „Prawa pacjenta” - po kliknięciu na dane prawo, pod tekstem użytkownik ma możliwość zapoznać się z tłumaczeniem.